Power walk med Lusfia (Johanna update)

Hej och hå vilket hästig dag. Har jobbat på ryttarstugan från 11-17, vilket gick fruktansvärt bra. Dagen har gått jätte fort och jag älskar det helt enkelt. Det är så lugnt, även om det kommer massa nya saker som ska prismärkas eller hängas upp så är det så himla lugnt, vilket passar mig perfekt. Jag som annars alltid är stressad, är faktiskt aldrig stressad där. Jag gillar att få göra saker i min takt. Efter jag slutat hämtade syster upp mig, vi åkte förbi skolan och hämtade lite material jag glömt till foderprovet imorgon, som jag i övrgit har pluggat på hela kvällen, dissade faktiskt matte B för detta, haha.

Innan vi åkte till lusbusan åkte vi förbi mcdonals och köpte en glass, och en dricka, men lite sorgliga händelser på vägen fick tyvärr drickan att rinna ur, tur att jag räddade våra glassar, annars hade det blivit stor sorg hos mig. Började iallafall att fixa alla saker till hästen, hon är förjävlig i boxen och hon slutar aldrig förvåna mig hur stökig hon kan vara. Usch för det! När vi var klar spolade vi benen på henne och begav oss sedan ut på en 35 minuters powerwalk, ja det är precis som man måste gå för att hinna med henne. Säger man åt henne att ta det lugnt blir hon mest sur och går och små bits hela turen, så det är bara att hålla leendet uppe och hänga på. Hon är inte världens lättaste att gå med, tyvärr, då jag föredrar detta just när hästen skall ha en vilodag. Det sägs att hästar inte skall stå helt stilla, utan den dag dom ska vila skall dem iallafall röra på sig, och då är ju en promenad för hand perfekt! Det försöker jag alltid göra med min häst iallafall, åtminstonde någongång varje vecka. Ibland blir det någon dag mer/mindre. När jag är i tävlingssäsong försöker jag alltid promenera åtminstonde 20 min dagen efter tävling.

Hur som hann hon med att trampa mig ett visst antal gr på fötterna innan vi var hemma i stallet igen, men det gör ingenting, för hon är så vacker och jag ger henne all min kärlek. Det finns ingenting som skulle få mig arg på henne, inte ens när hon är som värst. Jag gör allt jag kan för att hon ska må bra, det är vad vilkorslöskärlek går ut på.

Åkte hem runt 20.00, har som jag nämnt ovan sedan dess pluggat om foder, samtidigt som jag förgyllt kvällen med en skål popcorn och sällskap av syster och pappa. Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar rida ordentligt imorgon, samt prestera bra på provet. Jag är aldrig riktigt nöjd om jag inte presterar bra, så det är bara att fixa det. Tur att busan förgyller min vardag! ♥

Ta hand om er.

/ Johanna Öberg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0