Lucia på ÅB (Johanna update)

Idag har vart en lång dag med en tidig morgon. Lucia har nämligen vart på ÅB nere på kliniken. Ingen av er som läser bloggen nu har säkert någon koll på detta, men Lucia har faktiskt blivit opererad för två veckor sedan. Pappa hämtade mig vid sju för att vi skulle åka till stallet, fixa Lucia och släppa ut hästarna. Lucia var rätt lugn i morse, hon som alltid annars är hetsig och vill ut. Visst, hon var väl lite uppmärksam, men inget mer än vanligt. Återbesöket gick över förväntan. Veterinärerna var jätte possetiva över resultatet som operationen gett, och jag ser även stor skillnad på henne. Hela hennes sätt att röra sig har förändrats nu.

Nu skall hon igång och ridas lite lätt, eller ja, såren från stygnen ska läka först, men sedan ska jag börja sätta igång henne. Om en månad är det "rutinkontroll", och vi alla hoppas på att det blir Lucias sista ÅB på kliniken. Det kommer bli lite tomt, nu har det vart så att man planerat var 3:dje vecka för att åka dit, eller ja, vi har vart där på ett besök, ett ÅB och sedan skjutsat henne till operation. Men ändå, man lär sig något nytt varje gång och jag gillar verkligen våra veterinärer, så gör även Lusbus!

Som alla mammor säger om sina barn, att dom är världens stoltaste mamma, så säger jag om Lucia. Jag är världens stoltaste ägare åt en fantastisk och underbar individ.

/Johanna


Kommentarer
Postat av: olivia

sv: va roligt! är så glad att han har det bra=) om du ids så kan du ju hålla lite utkik på dom, kul att veta hur det går m.m.!

2009-10-17 @ 09:00:45
URL: http://oliviabryndahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0