fredag!(agnes update)

Idag kom det äntligen torv till stallet, han som levererar har bara haft blött så han har inte haft något torrt. ''ruus'' har stått på halm så jag började bli rätt trött på att mocka i det. Men jag tycker det är mysigt endå åt hästarna med halm.
Så när jag kom till stallet började jag med att hjälpa Lina som har en storhäst i stallet Artemis, att skotta in torven i förådet, så det håller sig torrt och bra. Sen började jag mocka ur allt halm och torvbädden jag hade under och lade in ny torv. Jag och Lina red sedan ut, ''misse'' blev sparkad i somras så har opererat bort griffelbenet tror jag det var, men har nu kommit igång smått igen med skritt och trav. Vilket är superkul! :)
Vi red upp genom byn och red sen vidare upp på så kallade ''bomvägen'' som är en flera mil lång grusväg rakt upp i skogen, nu är det väldigt bra underlag där också när det regnat mycket. Den har en tendens till att den lätt blir för hård. Ruus var väldigt trevlig trots att hon vilade igår, ibland går det inte alls att komma till ridning på henne dagen efter hon vilat. Men idag var det inte alls så, Lina travade och jag kunde rida en avspänd galopp bredvid henne och ''misse''. Utan att hon blev stressad och het, hon började söka sig till en lägre form och trampade på bra med bakbenen. 



På tävling i älvkarleby.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0